كونو معي في رحلتي الي الله ... الرحلة بسيطة اون لاين و احنا موجودين في مكنا ... كفيانا بعد بقا عن ربنا
(( أتمني أنكم تشاركوني ثواب هذا الموقع ، و هسعد جدا بتعليقاتكم ، بلغوني لو غلطت ، بلغوني لو عايزين تضيفو حاجة فاتت عليا ))

ففرو الي الله ... أنك تهدي من احببت و لكن الله يهدي من يشاء

الخميس، 12 مايو 2016

التسميات:

قنوات اسلاميه - شاهد قنوات تفيدك و لا تضيع وقتك كالأخريين


طبعا كلنا عارفين قد ايه القنوات الفضائية ازدادت و بكثرة ، القنوات ديه كل مهمتها أنها تشغلك عن اخرتك و تظهرلك مغريات الدنيا ، و طول اليوم افلام او مسلسلات او برامج تافها و اغاني تنسينا حفظ القرأن الكريم او قرأته القرأه الصحيحه


أنا كمان كانت بتلهيني القنوات ديه ، و بعد اليوم ما يخلص محسش اني استفدت حاجة و لا فاهمه حاجة 

طيب خلونا ننسي اللي فات و نبدأ بداية جديدة بأذن الله ، أنا هكتبلكم بعض القنوات الأسلامية الجميلة اللي بتخليك تشعر بهدوء نفسي و انت بتسمع القرأن او بتسمع برنامج هادف بيعلمك أمور دينك 

أنا هعرض بعض القنوات ديه و هي كتيرة طبعا ، بس أنا هعرض بعضها ، و لو حضراتكم في التعليقات عايزين تضيفو قناة انا أكون مذكرتهاش ، ياريت تبلغوني و أن شاء الله تبنو معايا الصفحه ديه و يبقا جزانا و جزاكم الله الجنة صحبة واحدة بأذن الله

بالنسبة للتردد طبعا هتبحثو بالرسيفر و أن شاء توصلو ليهم 


قنوات للقرأن الكريم

قناة ايات


قناة اهل القرأن

قناة TV قرأن


 قناة المصحف

 قناة مجد

قناة العفاسي

قناة القرأن الكريم

قناة ايه

قناة السعودية للقرأن

قناة قرأن تايم



قنوات للبرامج الأسلامية

قناة الجميلة 
( من احب القنوات الي قلبي )

قناة صفا


قناة رسالة الأسلام

قناة السنة النبوية

قناة الحافظ

قناة المجد العلمية

قناة المجد للحديث النبوي

قناة الرحمة

قناة مكة

قناة الندي

الحجاب الشرعي الصحيح


2016 داعيــــة نــت.